TR SI NEI

Noe som er vedig viktig ilpet av livet, er ha evnen til si nei. Bde i ufarlige og sm tilfeller, men ogs i store. Man m kunne si nei, snu seg og g. G bort fra problemene. Om man ikke greier si nei, kan man derimot havne i masse trbel. Bare av at disse tre ordene ikke kommer ut av mun...

FANTASTISK

N er kvelden kommet og den skal utnyttes her i Rhodos! Det er virkelig herlig her med sol og varme. Tante og jeg koser oss som bare det og hotellet er helt fantastisk! I tillegg er det utrolig mange snille folk her, og dette er et skandinavisk hotell s det er ikke ryklukt her!N skal tante og ...

RHODOS

Bildet er ikke tatt i dag, s gipsen dere ser er heldigvis tatt av til n! Om bare noen timer setter jeg kursen mot Rhodos! hh, gleder meg s mye. Jeg har allerede vrt i tyrkia, s dette blir andre sydenturen min dette ret. Ikke helt vanelig, men grunnen er at jeg vant en konkurranse hos Ving...

OST OG SKINKE MUFFINS

Noen ganger blir jeg bare alt for lei av den vanlige matpakken min. Derfor bestemte jeg meg i dag for bake noe jeg kunne ta med i matpakken i morgen. Og det ble virkelig velllykket! Oppskriften gir ca. 15 muffins. Det du trenger for lage disse utrolig gode muffinsene er: -5dl hvetemel -2t...

SYKKELTUR I VIND

Som det blser! Vi var p sykkeltur i dag, og du kan jo tenke deg den motvinden vi fikk p vei tilbake! Det ulte i rene, virkelig! Vi kom oss n bde fram og tilbake, med stopp ved et vann for spise noen ferske jordbr som vi kjpte p veien. Jordbr hrer virkelig til sommer! Norske, ferske j...

KJEDE SEG

Det kjede seg er noe jeg virkelig ikke er noen flink til. Jeg greier det bare ikke. Det sitte i ro uten gjre noe. Noe som helst. Bare sitte der. Jeg er virkelig ikke flink til slikt. Nr man ikke har noe gjre. Det kjede seg er ikke noe for meg.Jeg fler virkelig det er bortkastet tid ...

BTTUR

I dag var planen ta turen til kongensvoll (tror det var det det het!), for kjpe is! Som dere kanskje har forsttt er jeg, Vilde, p hytta. Vi tok derfor bten, og mtte spessielt p vei tilbake en del store blger. Virkelig herlig flelse nr btten hopper opp, og vannet spruter i annsiktet ...

ENDELIG

Mange bloggere er veldig opptatt av hvilken plass man ligger p, p ulike lister. Og en kjent "bloggliste" her p blogg.no er nemlig topplista. Og etter ca. en uke med blogging, har bloggen vr kommet p topplista. Og for dere som ikke er helt sikker p hva topplista er, kan du trykkeher. Men jeg...

TRUST

Det ha en person man kan stole p, betyr mye. En person man kan fortelle alt til. Sine tanker og meninger. Sine gode og onde dager. Noen som ikke dmmer deg, men som lytter til det du har si, og forteller det ikke videre. En person der hemmeligheten er trygg. Hemmeligheten skal ikke reise vid...

ROADTRIP

Dagen i dag har virkelig godt fort, men den er heldigvis ikke over enda. Familien min og jeg har vrt p en liten roadtrip! Vi kjrte fra hytta vr, til stokkya. Begge veiene mtte vi ta freje, og kom vi 2min fr ferja dro. Snakk om god timing! Naturen der ute var virkelig helt strlende, anbefa...

KROPSSPRK

Det er ikke alle som tenker over hvor mye kropssprket viser. Hvor mye det kan sre en person. At uten si noe, kan du vise med kroppen s mange flelser. S mange ord. For ikke alle passer p dette. At litt himling med ynene kan sre noen. At noen faktisk kan ta seg veldig nrt av et blikk du ...

SURREHODE

Er det noe jeg er superflink til, er deg glemme av ting. Ikke bare glemmer jeg av ting til venner, men ogs hvor jeg la mobilen min fot ett minutt siden. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg fr det til. Hvordan gr det an vre s glemsk. I det ene sekunde sitter jeg med telefonen i hnden, ogs...

SOSIALE MEDIER

N har det seg slik at nesten alle ungdom i dag er p sosiale medier. Det har blitt en vane sjekke instagram, snapchat og andre ting. Nr det er slik, kan selvflgelig ikke vr blogg holde seg unna dette heller!Vi har n skaffet oss en del sosiale medier, der vi som regel oppdaterer dere p nr...

LITT UTESTENGT

De fleste har vell noen gang flt seg litt utafor. Litt utestengt. Og det er ikke verdens beste flelse for si det snn. Kanskje du faktisk er med din aller beste venn, men hun er opptatt av noe annet. Eller noen andre. Du fler at hun ikke vet helt at du er der. Dere gr p en lang vei. Du, di...

VANILJEMUFFINS MED SJOKOLADEFYLL

N kommer en liten godbit til dere! Det er nemlig, iflge meg, verdens beste muffinsoppskrift! Denne oppskriften har jeg og Vilde brukt to ganger, og det var like godt hver gang! S her kommer den! VANILJE MUFFINS Alt du trenger er: 2 egg 2dl sukker 3dl melk 1/2 ts vaniljesukker 3dl hvet...

RETT OG SLETT SVINDEL

I ferien min i r lrte jeg noe. I utlandet er noen desperate etter penger. Bare etter litt penger, slik at de kan skaffe mat til familien. Og dette er ikke akkurat vanskelig forst. Derfor m man kanskje tenke seg ekstra nye om fr man fr ting av de som bor der. Uten at det er en eller annen...

SYKEHUSET

I dag hadde jeg og Ingvild den frste vekkeklokken p klokken 06.00, men flere mtte til for at vi skulle vkne. I sjutiden greide vi endelig og komme oss ut av sengen, og halv tte satt vi i bilen p vei til Trondheim. Vi kom fram rundt 09.00, og da var sykehuset p planen. Heldigvis, etter mye ...

22. JULI 2011

Vi husker godt det som skjedde den 22. Juli 2011. Nesten alle gjr det. De aller fleste i Norge. De aller fleste i Europa. For dette er ikke en dag vi kommer til glemme med det frste. Det er 22. Juli. Det er en dag som kommer til vre i tankene vre lenge fremover. Men kanskje aller mest til...

FJELLTUR

I dag har vi vrt p en helt fantastisk tur, som varte i seks timer. Vi har vrt s heldige med oppholds hele dagen, og det merket vi virkelig nr regnet begynte pse ned rett etter vi satte oss i bilen. Vi gikk rundt 12km, men det meste var oppover s jeg flte ihvertfall at det var mere. Pla...

TRYGGHETEN I NORGE

Det er virkelig fantastisk. Den tryggheten vi har her i Norge. Den sikkerheten. Hvordan det er en selvflge at de som kjrer motorsykkel har p hjelm. At jobbene er nogenlunde trygge. At bilene ikke kjrer alt for fort. For det er virkelig ikke slik i alle land. Vi er heldige. Norge er et ganske ...

KVELDSBAD

I tretiden idag ankom vi hytta til Vilde p Agdenese. Vi har allerede rukket spille noen runder kort, brettspillet Settlers, spilt inn video og til slutt, et kveldsbad. Vi tok turen ned til fjra, og badet der. Det var ikke varmt, for si det snn. Det var rett og slett iskaldt. Stakkar Vil...

VELKOMMEN

Hei! Velkommen til vr nye blogg! P denne bloggen kommer vi til skrive om vre tanker og meninger, vr hverdag og andre ting vi kommer p. Vi heter Vilde og Ingvild, og er to jenter p 13 og 14 r. Navnet "kvansen" kommer av etternavene vre, som erkvamme og hansen.Alts kvansen, litt rart nav...
Vilde og Ingvild

14, Trondheim

Hei! Vi er to jenter p 13 og 14 r. Fritiden vr blir tatt opp av fotball, klatring, vre med venner og n ogs blogging. Vi kommer til blogge om vr hverdag og alt annet som faller inn i hjernen vr. Tusen takk til alle vre flgere!<3 Kontakt oss p: kvansen.blogg@gmail.com